Tu un darbs

 
 
Autors: Digna Škapare

Deviņas lietas, ko nekad neteikt bosam


Tu un darbs
Skatīts: 22951
 

"Domā, pirms runā" - tā vienmēr būs pareizā pieeja, jo īpaši, ja runa ir par darbu. Pasakot priekšniekam ne to, ko vajadzētu, bieži iespējams pat apdraudēt karjeru, un dažas lietas, ko viņi nevēlas dzirdēt, var patiešām pārsteigt! Pēc dažu vadītāju ieteikumiem esam sastādījuši šo sarakstu ar frāzēm, ko nevajadzētu teikt priekšniekam, kā arī esam padomājuši, ko teikt to vietā.




1. "Man vajag algas pielikumu."

Sarunas par algu nekad neiesāc ar to, ko vajag tev, par spīti cenu pieaugumam vai neparedzētiem izdevumiem. Tavam vadītājam tavas finansiālās problēmas ir vienaldzīgas. Tomēr vadība noteikti vēlēsies atalgot labākos un sasniegumiem bagātākos darbiniekus. Algas paaugstinājuma pieprasīšana vienmēr jāiesāk ar to, ko esi sasniedzis uzņēmuma labā, vienlaikus norādot informāciju, cik vidēji nopelna darbinieki ar līdzīgiem darba pienākumiem citos uzņēmumos.

2. "To nav iespējams izdarīt."

Vienmēr runā ar savu priekšnieku tā, it kā visi uzdevumi būtu paveicami. Tā vietā, lai teiktu: "Mēs nevaram to izdarīt līdz piektdienai," saki: "Mēs noteikti to varētu paveikt līdz pirmdienai, taču, ja saņemtu kādu palīdzību no malas, mēs varētu iekļauties termiņā un pabeigt arī piektdien. " Kad runā ar priekšnieku, domā un iepazīstini viņu ar iespējamiem risinājumiem, nevis iepazīstini ar problēmām uzdevumu izpildē.

3. "Es nevaru pastrādāt kopā ar ... " 

Sūdzēšanās par kolēģa raksturu vai paradumiem biežāk atstās sliktu iespaidu par tevi, nevis par kolēģi.  Nepadari savus personiskos konfliktus par priekšnieka problēmu. Protams, vadība ir ieinteresēta būt lietas kursā par problēmām, kas var ietekmēt uzņēmuma vai kādas tā struktūras darbību. Ja tev jārunā ar personāldaļu par tādām problēmām kā draudi, pretlikumīga vai neētiska uzvedība, saglabā profesionālu nostāju un fokusējies uz darbu, nevis uz privātajām nesaskaņām.



4. "Es vakar tā izballējos! Šodien gan nejūtos pārāk labi..."

Sapurinies un kaut kā pārdzīvo šo dienu ar ibuprofēnu, lieku grima kārtu un kafiju, bet nekādā gadījumā (!) nedalies ar savu priekšnieku detaļās par trako nakti pilsētā! Pat, ja jums ir draudzīgas attiecības, viņš var reaģēt, līdzjūtīgi un ar humoru uztverot tavus "pārdzīvojumus", taču aiz šīs līdzjūtības var slēpties arī nievāšana, un šī nakts var atgādināt par sevi, kad runāsiet par paaugstinājumu.

5. "Bet es jums par to uzrakstīju jau pagājušonedēļ!"

Priekšnieka brīdināšana par radušos problēmu ar e-pasta starpniecību tevi vēl neatbrīvo no atbildības. Vadītāji necieš "nosūtīju un aizmirsu" attieksmi. Turi roku uz pulsa visiem kritiskajiem jautājumiem, līdz izdzirdi pavisam skaidru:"Tev par to vairs nav jāuztraucas."

6. "Tā nav mana vaina."

Tu esi astoņgadīgs čīkstulis vai profesionālis, kas uzņemas atbildību? Atbildīgi izvērtē un veic nepieciešamos soļus, lai novērstu problēmu, kuru tu, būsim godīgi, pats radīji. Un, ja tu tiec nepatiesi apsūdzēts par tās radīšanu, būs labāk, ja teiksi:"Pamēģināsim saprast, kā īsti tā radās, " vai "Kā mēs to varam labot?", nevis "Tā nav mana vaina!"


7. "Es nezinu."

Ja priekšnieks uzdod tev jautājumu, uz kuru tu nevari atbildēt, nesaki, ka nezini! Labāk atbildi, ka tūlīt noskaidrosi. Atbilde: "Es nezinu" izklausās pēc padošanās, tāpēc nepadodies un noskaidro, ko priekšnieks vēlas. Arī tu no tā tikai iegūsi!

8. "Bet mēs vienmēr esam darījuši šādi."

Var gadīties, ka uzņēmumā ienāk jauns vadītājs, kurš vēlas izmēģināt jaunas lietas un risinājumus, un labākais veids, kā prezentēt sevi kā kolektīva "sēni", ir "mēs to darām tā, tāpēc mēs to tā darām" attieksme. Kad prāta vētrā meklējat risinājumus, aktīvi piedalies un esi atvērts jaunām idejām. Ja šaubies par iespējām kādu ideju realizēt, saki: "Es domāju, lai šis nostrādātu, mums nāksies..." Nenogalini idejas ar savu negativitāti!

9. "Ļaujiet man jūs iepazīstināt ar... "

Izvairies no vēlmes tēlot savedēju savam vientuļajam priekšniekam. Potenciālais risks pārspēj jebkuru iespējami pozitīvo iznākumu. Vienkārši nedari tā!


Lai izdevusies nākamā saruna ar savu bosu! :)



 
 
Kas var palīdzēt telemārketingā sasniegt labus rezultātus? Skaidrs kā diena, ka Tev jābūt ļoti neatlaidīgam, jāmīl runāt pa tālruni un jābūt entuziastam, bet ir vēl daži padomi, kas var palīdzēt būt produktīvam.
 
 

9 veidi kā pazaudēt klientu


Tu un darbs
Skatīts: 17881
 
Klientu apkalpošanas kvalitāte ir viena no galvenajām uzņēmuma panākumu atslēgām. Ar augstiem klientu apkalpošanas standartiem iespējams likt klientam atgriezties pat tad, ja preces vai pakalpojuma kvalitāte nav tik augsta kā konkurentam, jo cilvēki līdz ar preci maksā arī par attiek...
 
Twitter
Facebook
Draugiem.lv